29.11.09

Julbord, julbord och julbord...

Har varit en lååååång dag idag. Plockat mossa, pysslat, varit på tomtepromenad och julmarknad i Vessigebro och som lovat tog jag en 2:a sväng till Gits Gård för att komplettera med lite julbords bilder. Därefter hem. hänga tvätt, laga mat, läsa saga och natta barn. Från Tv-rummet låter det nu som om "gubben min" redan är hos Jon Blund ZzzzZzzzZzzz så dags att blogga. Git och kocken David stämmer av det sista detaljerna, snart kommer gästerna. Och så här fint blev det när maten så äntligen var på plats!
Den som läste min blogg igår kanske mins att jag utlovade en "före och efter bild" ur kocken Davids perspektiv dvs genom köksluckan...Och vad säges om den här utsikten (och Anna Spång, du ser fantastisk ut i ditt krögarförkläde, jag lovar :)!
Så sänkte sig mörkret över den Halländska landsbygden och änne ett julbord är serverat på Gits Gård. Nu kommer jag nog att ta "blogg paus" ett litet tag framöver för det är endast två dagar kvar tills min älskade "gubbe" Leif läggs in på Spenshult för sin höftledsoperation och det är mycket som ska hinnas med innan dess. Det kommer att bli en tuff tid och jag räknar med att jag får vara ensam med barnen i närmare en vecka, hu hemska tanke - jag har aldrig varit ensam med barnen en så lång period! Sköt om er härliga läsare och håll ut, jag är snart tillbaka med nya händelser från Halland. Och du Git, om Leif fixar det (lite tveksam) så ska vi försöka komma och njuta av ert läckra julbord innan säsongen är slut...

5 kommentarer:

  1. Hej! Haha, kul att du fann mig, gud så fina bilder.....å mkt fina pyssel. Kram å ha det gått./R

    SvaraRadera
  2. Hej Anna! Tack för dina varma ord, vad kul att vara bland dina favoriter! Klart jag lägger till dig med, hur kul som helst att gå in & läsa emellanåt bland andras bloggar som man känner för att få inspiration, tips & igenkännande! Så fina bilder & vilket engagemang! Men visst är det roligt att blogga! :)

    Jätteroligt att du dök upp, har tänkt på er ibland & Tindra har också frågat då & då, vore kul om dom kunde leka nån dag, antingen när vi är på väg mot Ullared eller när ni är på väg hitåt! Nu har jag ju Tindra jämna veckor så jag hoppas vi kan hitta nån dag! Vi hörs, hälsa Moa & resten av familjen fr. oss! Kram

    SvaraRadera
  3. Åååååå Anna..
    Nu fick jag lite Tomtebolycka igen....
    I år firar vi julen i Halland o inte i Dalarna (hemma) hoppas bara Tomten hittar hit.. *ler*
    Kram på dig, en underbart fin sida. Har du Facebook, kolla våran Fästningens Vandrarhemssida som växer fra. *ler*

    Goooo Jul på dig!!! Kram Helena Bartholdsson Varberg

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag allt sugen på julmat.
    Boken kommer till våren ´men du kan läsa om den på min hemsida.
    www.naturligating.se
    Den heter En lisa för själen
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Jag läste tidigare om vilket bra bemötande ni fått på Spenshult, så vad skönt att Leif får opereras så att man kan bli av med besvären. God vård är ju så betydelsefullt! Förstår då att det inte blir så mycket pynt.. men för att uppleva en god jul är ju inte pyntet avgörande, skönt att ni får vara tillsammans. Jag har Tindra varje jul, tack gode gud för det, en jul utan henne vet jag inte om jag klarat av..

    Vi kommer gärna förbi när vi ska mot Ullared, messar dig och kollar om det passar då..Tindra vill nog mycket hellre leka med Moa än gå i affärer :)

    Vad spännande det låter med tomterna!! Ligger dom i Vessigebro?

    Om ni kommer så långt att ni köper tomter & skall bygga på dom, hör gärna av er till mig, jag jobbar som sälj & marknadschef på en husfirma där jag bl.a. säljer, ritar & marknadsför husen, så vill ni ha en offert eller bara om ni har frågor så bara hör av er!

    Ha en fortsatt bra dag!
    Kram & hälsa
    Tiina

    SvaraRadera